[ibo4]
DE LA VILLE DE PARIS.
95
CLXX. — L'entrée de la Roïî
18 , 19 et 20 novembre :
Le lundi xviii0 jour dud. moys de Novembre oud. an cinq cens et quatre, la Royne nostre souveraine dame, Anne de Bretaigne, fut couronnée Royne en l'eglise Monsr Saint Denis en France par monsr le Cardinal d'Amboise, légat en France.
Et le mardi ensuivant, xix° jour dud. moys, vint lad. Dame dud. Saint Denis coucher à la Chapelle.
Et le mercredi ensuivant, vingtiesme jour dud. moys de Novembre, à dix heures de matin mess" Ies Prevost des Marchans et Eschevins de ceste ville de Paris, babillez, c'est assavoir mond. sr le Prevost en robe de velours cramoisy et tané, et mesd. srs les Eschevins et le Clerc en robes de satin cramoisy et tané, partirent de l'Oslcl de lad. Ville avec mess" les Conseillers, Quarteniers, gardes et maistres des Marchandises, et officiers cy après nommez et autres bourgois et marchans en la maniere qui ensuit, c'est assavoir :
Deux sergens dud. Hostel de là Ville marchèrent les premiers.
Après eulx marchèrent ies vendeurs de vins, crieurs de vin, henouars et plusieurs autres officiers de lad. Ville, habillez chascun en habillement de pa­rure.
Après, les archers marchèrent en habillement de guerre et leurs hoquetons.
Après, les arbalestriers semblablement oud. ha­billement.
Après, les sergens de la Ville.
Après, mess" les Prevost des Marchans, Esche­vins et le Clerc.
Après, mess" les Conseillers de lad. Ville.
Après, les seize Quarteniers vestus de robes de damas noir et tanné.
Après, les quatre gardes des Drapiers vestuz de robes de satin cramoisy violet, et environ soixante et dix marchans drapiers, vestus de robes de drap d'escarlate brune sur couleur de violete de Mars ; et marchoit devant lesd, gardes à cheval le Doien de lad. marchandise, vestu aussi d'une robe de lad. escarlate, tenant en sa main ung baston.
Après, marchoient les quatre gardes de la mar­chandise de l'Espicerye vestuz de robes de damas pers, les deux courtiers de lad. marchandise vestuz
E ET L'ORDRE QUI V FUT TENU.
5o4.(Fol. 123 v°.)
de robes de drap bleu et tanné, et environ xxnu espi-ciers vestuz de robes de drap tané.
Après, les quatre gardes de la marchandise de Pelleterie vestuz de damas gris sandre, ct aucuns pelletiers vestus de toutes couleurs.
Après, les quatre esleuz par la communaulté des Merciers vestuz de robes de satin tané brun, et en­viron xxx merciers vestuz de drap tané.
Après, les quatre mcs Changeurs vestuz de damas tané, et environ dix autres changeurs après eulx.
Après, les quatre maistres des Orfèvres vestuz de damas bleu, et environ douze orfèvres après eulx.
Et après, plusieurs autres bourgois et marchans de tous estatz et divers habitz allerent a cheval et en bon ordre et deux à deux, jusques à lad. Chapelle près Paris où là trouverent lad. Dame. Montèrent mesd. s" les Prevost des Marchans et Eschevins, et Clerc, les Conseillers et Quarteniers de lad. Ville en sa chambre; et illec mond. sr le Prevost luy feit une proposicion briefve de sa bienvenue et bonne entrée en lad. ville de Paris. Lad. Dame luy feist bonne response en disant qu'elle remercioit bien mesd. S" de la Ville; et que s'ilz avoient quelque affaire envers le Roy, qu'elle seroit leur avocate et feroit tout ce qu'elle pourroit pour lad. Ville.
Toutes les autres bendes venues avec mesd. srs les Prevost des Marchans et Eschevins demeurent em bas à cheval, lad. Dame donna charge à mond. sr le Prevost de faire mettre par ordre toutes icelles bendes pour les veoir marcher, où elle print grant plaisir; et retournerent ainsi en ordre jusques cn ceste ville de Paris.
Et à la porte Saint Denis, mond. sr le Prevost des Marchans laissa mesd. s" les Eschevins ct le Clerc, pour mettre à lad. porte sur lad. Dame le ciel à son entrée, et marcha oudit ordre, laissa lesd, maistres des six Marchandises pour prandre par chascune d'icelles Marchandises le ciel et le porter ainsi qu'il sera cy après declairé.
Après, marcha mond. sr le Prevost de Paris avec les officiers de Chastellet et allerent faire la reve­rance à lad. Dame.
Après, mess" les Generaulx des Finances et de la Justice et autres officiers desd. Generaulx, Esleuz et autres officiers desd.Esleuz, allerent faire la reve­rance à lad. Dame.